Folgende Mail bekam ich gerade und verursacht Unsicherheit:
Da mein Englisch echt schlecht ist, habe ich den Text durch den Google-Translator geschickt. Ich habe es trotzdem nicht verstanden, was ich ich da machen soll.
Ich bin auf V18Update2 und ausgehend ist auch Port 443 offen. Im Betreff steht aber "Action required". Aber was denn?
Meine Lizenz ist vor ein paar Tagen ausgelaufen und wurde automatisch verlängert. Was wollen die denn jetzt noch?
To improve our cloud services, the FQDN endpoint used to activate 3CX products will change to activate.3cx.com. The current activation endpoint will be terminated, the latest by 28th February 2022.
What do I have to do?
Review your network access rules and ensure that you allow connectivity to activate.3cx.com. Outbound TCP:443 must be allowed to activate.3cx.com. Due to the nature of our service clusters, we cannot provide you with a fixed IP list.
Ensure that you update your 3CX PBX by the 28th February 2022 to v18 Update 2. Alternatively ensure that version 16 Update 8a is installed, however this will be a short-term fix - until November 2022.
Upgrade to v18 to ensure long term support, compatibility and security. If you require assistance please contact a local 3CX Partner or ask the 3CX Community Forums.
Da mein Englisch echt schlecht ist, habe ich den Text durch den Google-Translator geschickt. Ich habe es trotzdem nicht verstanden, was ich ich da machen soll.
Ich bin auf V18Update2 und ausgehend ist auch Port 443 offen. Im Betreff steht aber "Action required". Aber was denn?
Meine Lizenz ist vor ein paar Tagen ausgelaufen und wurde automatisch verlängert. Was wollen die denn jetzt noch?